lördag 21 januari 2012

Fisketur på sundet och motion på Väla



Maken gick upp klockan fem i morse. Han skulle ut och fiska. (Nej men det var väl oväntat!). Han fixade och åt en förstärkt frukost. Båten skulle inte gå från Helsingborg förrän klockan åtta, men maken var ombord redan klockan sju.
Är man fiske freak så är man.

Elva man, en liten kille på tio år (som kräktes non stop) inräknat, drog upp precis etthundra torskar. Den störste vägde 4,3 kilo. Maken drog upp åtta samt en stor sill. Alla utom en torsk blev filéer som tillsammans vägde 3,5 kilo. Den andre torsken vägde jag inte.

I morse var det minus 1,9 grader. Senare blev det även frisk vind och snöblandat regn.
Hej och hå va kul det är att då stå på en båt och hålla balansen och lyfta bly i sju timmar.

När maken kom hem var han, trots fiskeoverallen, blöt in på bara kroppen. Alla kläder utom fiskeoverallen, ligger nu i tvättmaskinen.

Själv motionerade jag på Väla (ett stort handelscenter i utkanten av Helsingborg) idag. Jag travade runt i alla gångarna och in och ut i affärerna. Det var rea överallt. Jag begriper inte hur man ska kunna sälja alla plagg med röda lappar? Inte ens med 70 % rabatt var det attraktivt. Men motion fick jag.

Jag kom inte hem tomhänt, köpte en 300 ml burk Mango body butter för very dry skin på The Body Shop för 125 kr, ordinarie pris var 249 kr, så jag kände mig nöjd.

I kväll har jag lagat fläskfille i panna med cremé fraiche och kantareller. Mmm, de ska bli gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter