onsdag 30 juni 2010

Svårplockade Fläderblommor



Det har tydligen regnat en hel del i natt, det behövdes. När jag körde in till "Friskis" i morse kändes det lite svalare. Jag jobbade i receptionen från halv åtta till klockan elva.
Förstår inte varför men jag hade oväntat mycket energi, så jag körde hem och damsög hela huset. Det är ju lika bra att passa på så länge det varar, energin alltså.

Jag tog mina stavar och gick in till Höganäs i eftermiddags, var det solglasögon på, samt shorts och kortärmad tröja.

På hemvägen såg jag flera höga Fläderbuskar på sjösidan som blommade. Så, jag gick hem och tog cykeln, trädgårdshandskar och en stor papperskasse.

Det var inte lätt att komma nära Fläderbuskarna, framför dem bredde stora nyponbuskar ut sig, taggiga och med underbart doftande rosor. Men inte nog med det, där växte även höga nässlor.

En sak är säker, man ska inte närma sig taggiga buskar och nässlor med bara ben.
Trots allt så plockade jag 40 stora fina blomklasar. På måndag är saften färdig.

Efter dusch och hårtvätt, jag var full av gult frömjöl överallt, smorde jag som vanligt in mig med bodylotion, men jag måste nog smörja in benen en gång till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter