måndag 5 juli 2010

Premiärdoppet, viktiga vänner och konst i Mölle




Många har badat i havet sedan flera veckor tillbaka. Själv tog jag sommarens första dopp i fredags. Vid halvsextiden drog jag på mig en baddräkt och packade ner handduk, trosor och en flaska vatten i ryggsäcken. Sen tog jag stavarna och gick till "pensionärsbryggan" i Viken.

Det måste ha varit minst tjugo grader i vattnet. Jag kunde ligga i och simma en god stund utan att frysa. Gud vad det var skönt.
Maken hämtade upp mig när han var på hemväg.

I lördags hade vi våra goda vänner Lena, Lars, Ann-Marie och Carl-Olof här på middag. Det var en underbar kväll. När de körde hem på natten var det fortfarande varmt.

I dag cyklade jag till Mölle och tittade på konst. Först i Stationshuset och Annexet, sedan ovanför Hotellet i den branta backen. Bara att leda cykeln uppför backen höll på att ta musten ur mig. På de tre ställena blev det sammanlagt fem kvinnliga konstnärer.

På hemvägen fotade jag kossorna. I den här sakralt vackra miljön ser de ut att trivas. Tror ja dé. Lugnt och fridfullt, saftigt gräs och så den vidunderligt vackra utsikten över havet. Fast jag tror inte att de bryr sig så mycket om den.

I kväll ska jag hälla Fläderblomssaften på flaskor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter