fredag 23 juli 2010

Brölloppet mellan Emma och Henrik Zetterberg












Ännu en dag med strålande väder, fast inte lika varmt som igår. Men plus 25 grader är helt ok. Jag cyklade till Mölle för att titta på när de nygifta, såpaskådisen Emma och hockeyproffset Z anlände till Grand hotell i Mölle. Många ortsbor och turister, samt en och annan tidningsfotograf hade mött upp utanför hotellet. Gästerna som stod på trappan, fick vänta på brudparet i mer än en timma. Under tiden de väntade kunde de läska sig med rosa champagne. Där lär ha varit många kändisar, men jag har ingen aning om vilka de var. Hur ser till exempel "Foppa" ut? Många av dem höll i ett snöre till en vit hjärtformad balong fylld med gas.
Tror inte att det var några Kici ballonger (min väninna Kici säljer balonger).
Som den pensionär jag är så vansläktas jag inte, utan tog mig fram till fronten. Jag ställde mig bakom den servitör som stod nedanför trappan, med två glas champagne på en bricka. En fotograf med flera långa objektiv försökte tränga sig före mig. Han misslyckades. Mina armbågar är rätt så vassa. Jag stod hela tiden framför honom.
Veteranbilen, en silverfärgad RR, som brudparet anlände i, var dekorerad med en blomsterbukett liknande brudbuketten.

Emma var bedårande söt i en cremefärgad spetsklänning, på hennes mörka hår låg en tyllhätta. Brudbuketten var liten och kompakt och bestod av vita och ljust syrenfärgade rosor. Henrik var klädd i en svart (kostym/jackett?) svart skjorta och med en svart kravattliknande rosett runt halsen.
När brudparet stod en bit upp i trappan slängde Emma sin brudbukett bakåt. Den fångades upp av en gäst i blå klänning som överlycklig pussade sin tillkommande (?).
Av hela mitt hjärta önskar jag brudparet och tjejjen i blått, som fångade brudbuktten, och hennes eventuellt tillkommande, ett underbart och fantastiskt liv.

Jag cyklade hem, stekte varsin stor rödspätta och färska champinjoner till mig och maken, kokte nyupptagna potatis från vår egen odling och blev så småningom serverad ett glas gott vitt vin av maken. Inte illa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter