torsdag 22 juli 2010

Jag sålde min golfutrustning


I dag har jag sålt hela min golfutrustning. Många ringde och ville köpa. Hon som bjöd hundra kronor över begärt pris fick köpa. Jag sålde allt för 750 kronor vilket var ett kanonbra pris för köparen. Men det stod här hemma till ingen nytta. Det var på tiden att jag gjorde mig av med det. Sedan jag fick min whiplashskada har jag inte kunnat spela golf.

När jag slog upp dörrarna till "Friskis" i går klockan åtta, väntade inte en enda på att få komma in. Inte ens en pensionär och det var ovanligt, de brukar nämligen vara på hugget. Ok den förste silverräven dök upp fem minuter senare, sedan droppade det in några stycken. Men inte var de många. De har väl annat för sig nu i värmen, badar till exempel. Det gör jag.
Från och med nu har jag sommarlov från "Friskis". Jag börjar igen i september.

Under fyra timmar på eftermiddagen arbetade jag som ledsagare. Efter sjukhusbesök och fika, körde vi lite rundor och tittade på de hus som M har bott i. Vi började i Helsingborg, därefter fortsatte vi att köra runt i Domsten. Sedan följde en runda i Viken och nere i hamnen. Innan vi vände åter till Höganäs körde vi till hamnen i Gamla Lerberget, tittade på gamla och nybyggda hus och körde förbi huset som jag och maken bor i.

Vid sextiden cyklade jag ner till bryggan på piren. Jag låg i och simmade lääänge. Det gjorde jag i kväll också. Det var tjugofyra grader varmt i vattnet men inte så klart och fint i vattnet som de senaste veckorna. På långt avstånd mullrade åskan. Sämre väder lär vara på väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter