måndag 28 juni 2010

Sömnlös, soleksem och lavendel


Åh vilket sommarväder vi har haft hela helgen, mycket sol och värme. Jag lyckades få soleksem, inte så mycket men ändå. Tack och lov så varken sticker eller bränner det. Nu är det långärmad skjortblus som gäller.

Natten som gick sov jag inte många timmar. Tyvärr kom jag inte i säng förrän klockan var tolv.
Trots att fönstret stod öppet var det för varmt. Vid tvåtiden gick jag upp och plockade fram min tempurkudde. Skönt för nacken, men inte somnade jag för det.

En timme senare gick jag upp igen och hämtade min spikmatta. Den brukar jag somna på - men inte i natt.
Låg och lyssnade på radion och slumrade säkert till emellanåt. Gick upp klockan sju.

Nu blommar lavendeln. Den doftar underbart, särskilt på kvällen och när man stryker med händerna över den. Det stora saltglaserade Höganäsfatet är till för fåglarna. Att dricka och bada i.

Jag har plockat en bukett och ställt den i mitt sovrum. Lavendel är ju rogivande så jag hoppas att jag kan sova i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter