tisdag 29 juni 2010

Lösspringande kossa, knöfullt dambad


Jag tittade på en ljuvlig film på TV´n igår som heter Lavendelflickorna. Ett brittiskt drama. Går den i repris så se den. Den är riktigt bra.

När jag cyklade till Mölle i förmiddags kom den här kossan gående emot mig mitt på vägen. Med tanke på hennes stora horn så gav jag henne företräde.

Jag cyklade in till en gård som låg strax intill. Skulle knacka på och fråga om det var deras djur, tala om att ett kreatur kommit lös och att fler kanske skulle följa efter. Men - där satt en skylt på grinden som varnade för mindre vänligt sinnade lösspringande hundar. Jag såg ingen hund, men vem skulle våga chansa?

Det kom en kvinna till på cykel. Vi ställde oss bakom en häck med våra cyklar och väntade tills kossan hade gått förbi.
Tänkte lägga mig på dambadet, där man kan bada och sola naken, men där var så knöfullt att det inte ens gick att sätta ner cykelkorgen, så jag vände hemåt igen.
I eftermiddags jobbade jag som ledsagare några timmar.
Nu har jag precis tittat på "Allsång på Skansen". Carola var med, man kan tycka vad man vill om henne, men ingen kan säga annat än att hon är otroligt proffsig.
Enligt yttertempen har det som varmast varit 31,6 grader. Dörren till trädgården står helt öppen, det är fortfarande varmt. Innan jag går och lägger mig ska jag gå ut och stryka över lavendeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter