torsdag 17 juni 2010

Jag en ledsagare njuter av blommor

Tyvärr har jag inte kunnat ta reda på hur mina sjuka väninnor har det, men tror ändå att den ena av dem inte har det alltför jobbigt. Det hoppas jag åtminstonne.

Nu blommar vårt lilla syrenträd. Den här våren har blomningsperioden varat länge, det är härligt att alla träd och buskar inte blommar samtidigt utan lite efterhand. Vissa år tycker jag att det mesta har blommar på samma gång. En del av våra Rhododendron har vissnat nu, liksom de stora vita syrenbuskarna som syns uppe till vänster i bild, till höger om uterummet och upp över taket.

Förmiddagen ägnade jag åt att städa och i eftermiddags körde jag in till Höganäs och handlade, skönt att slippa de tråkiga sysslorna i morgon.

Jag har fått det stora förtroendet att bli ledsagare. Vem det är och varför personen ifråga behöver ledsagare, är en sak mellan henne och mej. Låt mig bara säga att det är en kvinna i min egen ålder, med skinn på näsan och humor. Vi ska träffas några timmar i morgon.

Eftersom det var så fint väder idag, soligt och bara lite västanvind, cyklade jag till biblioteket i Viken vid halvsextiden och sedan vidare till Domsten innan jag vände hem. Nu klockan halv tio är det fortfarande fint väder, soligt, vindstilla och +15 grader.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter