torsdag 3 juni 2010

Fetmaoperationer, njutande tanter och ljuvliga dofter


Ur dagens HD har jag saxat följade.

"Har någon verkligen bevisat att nikotinutnyttjande, vinälskande, fylliga, njutande tanter lever sämre liv, när allt är sagt och gjort, än smala joggare som vadar i broccoli?"
Ann-Charlotte Marteus i Expressen om medicinska hälsoråd till kvinnor.

På ett annat ställe i tidningen läser jag att "Landskrona får mer pengar till fetmaoperationer."

Antalet fetmaoperationer i Skåne har ökat stadigt de senaste åren. Totalt beräknas närmare 800 personer få en fetmaoperation i Skåne år 2010.

Jag tror, att de som låter fettoperera sig, gör det för att få leva längre med bättre livskvalité.

Man behöver ju inte gå till yterligheter.
Om vi skulle må bra av att röka, pimpla vin i tid och otid och äta "fel mat", så hade säkert socialstyrelsen låtit oss få veta det.

Att vada fram i broccoli kan heller inte vara bra, vare sig för kroppen eller stjälen.

I går cyklade jag till Mölle, första gången i år, och njöt av alla de olika dofterna från blommande träd, buskar och blommorna på marken. Både min kropp och min själ mådde väl.

I dag har jag varit ute på en promenad med en väninna. Det har ju varit kanonfint väder båda dagarna, sol, lite vind och som mest +23 grader i dag.

Jag planterade 5 stycken rosa Mårbacka pelargoner i förmiddags. Slängde ut en bukett halvvissna liljekonvaljer och satte in en bukett nya. De växer utanför mitt köksfönster.
Ummm, de doftar underbart.

Vårt fikonträd, som fortfarande står i uterummet, har nu 14 frukter, några av dem faller alltid av, men det kommer ständigt nya. Se fotot ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter