fredag 11 juni 2010

En grå och sorglig dag med vackra Rhododendron


Den här dagen är riktigt grå och mycket sorglig. I morse när jag vaknade regnade det och så har det hållit på i stort sett hela dagen. En försonande sak kan man dock säga om vädret, det har inte blåst. Grannens vimpel har hängt slak hela dagen. Det är först nu kl fem på eftermiddagen som där är lite vind i den, men det regnar fortfarande.

En väninna till mig ringde och talade om att en annan av våra väninnor ligger svårt sjuk, så henne har jag naturligtvis tänkt på hela dagen.

Rhododendron på baksidan av huset blommar nu. De är underbara, jag knep av en och satte in i en vas. Den ser som en sidenblomma.

Önskar så att jag hade kunnat ge min sjuka väninna ett fång - men det får stanna vid tanken.

Jag ringde precis maken, han räknar med att vara hemma vid halvsjutiden. Vi ska in och uppvakta grannens dotter som tagit studenten idag.

Nu ska jag in i duschen innan maken kommer hem och tar den i besittning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter