tisdag 8 juni 2010

Min nye gyn.läkare Robert


Min gynekolog har pensionerat sig. Idag har jag träffat hans efterträdare.

Samma klinik/lokal, men oj vilken skillnad. Den här pampiga stolen, som inte ser så imponerande ut på fotot, är bred som en mindre tvåmanssoffa och hög som ett hyreshus. Den står utanför sjuksköterskans expedition. Jag kände mig väldigt liten när jag provsatt i den.

I väntrummet står nu ett stort akvarium, flera skinnfåtöljer, ett bord med damtidningar och ett stort fruktfat.

Läkaren heter föresten Robert, ett vackert namn. Denne svarthårige, brunögde och synnerligen välklädde man är mycket trevlig, vi fick bra kontakt. Nästa gång ska jag fråga honom vad han är för landsman. Inte för att det har någon betydelse, jag är bara yfiken.

Det var soligt och varmt när jag sent i eftermiddags gick längs med havet till Höganäs. På hemvägen hade jag motvind.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter