måndag 7 juni 2010

Sol och cykeltur med öm bak.Ösregn och IKEA.



Åh! Vilken härlig helg det har varit. Sol och ljumma vindar.

Jag har kunnat sitta ute i baddräkt och exponera min blekfeta kropp, den behöver verkligen få lite färg. Ansiktet däremot smörjer jag in med solskyddsfaktor 50, samt använder solglasögon och solskärm. Så undviker jag att få fler rynkor än nödvändigt.

Våra Rhododendronbuskar har äntligen slagit ut, inte alla men de är på gång. De här står utanför köksfönstret.

Vi fick klippa ner det mesta av gräslöken, den hade gått upp i blom.

I söndags lockade jag ut maken på en cykeltur. På hemvägen stannade vi och fikade i Nyhamnsläges lilla hamn. Där i solen, på en bänk vid en av hoddorna, plockade jag fram laxmackor och bier och till och med en lille en, från kylväskan. Ummm, gissa om det smakade gott.
Makens bak och hans cykelsadeln harmonierar dock inte. Han fick stå upp och cykla nästan hela vägen hem eftersom sittknölarna ömmade.
Han måste se till att hitte en större och mjukare sadel.
I dag har mannen i mitt liv namnsdag, alltså min son Robert. Jag ringde och gratulerade honom på jobbet.

OK, maken är också viktig, han kommer som god tvåa. Så länge vår hund levde låg han dock bara på tredje plats.

Jag har ringt och gratulerat min väninna Lena också, hon fyller 57 år.

Vad gör man en dag som idag när det har spöregnat utan uppehåll, hela dagen? I Helsingborg kom det mer än 20 mm.

Jo, man följer med en väninna till IKEA. Hon behövde handla lite småsaker och det var ju lämpligt väder att gå inomhus. Vi avslutade eftermiddagen med en lunch i IKEAs restaurang.

Vi valde deras paradrätt, köttbullar med gräddsås, potatis och lingon för det facila priset av 16 kr per portion. Jag avslutade med en kopp kaffe, även den ingick i priset.

Nu ska jag ha en knäckemacka eller två, och en mugg te.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter