torsdag 24 juni 2010

Killar i kilt


När jag hämtade min svärdotter i morse för att köra henne till Ängelholms flygplats, mötte jag de här killarna i kilt. De är anläggningsarbetare och jobbar just nu på min sons och svärdotters tomt.

Det är första gången som jag ser en specialdesignad arbetskilt. Häftigt och originellt. Grabbarna tycker att den är skön att bära den när det är varmt. Javisst, varför inte.

När jag hade lämnad av svärdottern tog jag en sväng inom Ängelholm. Trots att det var varmt och solen stekte på, så var det riktigt mycket folk på stan. Torghandeln lockade många och de som sålde frukt och grönt hade full komers.

Många affärer hade rea. På Intersport köpte jag en hel Panos Emporiobaddräkt (numera är det skonsammast för figuren) med ganska hög skärning på benen och med ett intressant titthål under bysten. Den hade kostat 900 kronor och såldes nu för 200 kronor. Med andra ord ett riktigt fynd.

På Camilla hängde det en svart utanpåblus i tunn bomull med svart silkesspets i den ganska generösa urringningen, lite stråveck och en liten volang längst ner. Riktigt läcker, så den köpte jag också.

I eftermiddags ryckte jag in och jobbade några timmar på "Friskis" för en tjej som skulle gå på begravning. När det gäller, speciellt så viktiga saker, finns det alltid någon som ställer upp.
Nästa gång kan det vara jag som behöver hjälp.

Maken har lagt karrekotletterna på grillen, så då får jag väl plocka fram resten som ska ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter