tisdag 11 maj 2010

Skolavslutning, kunglig chocklad och strokeinformation


I går hade vi skolavslutning på Sundsgårdens 55+ linje.
Nej, vi sjöng inte "Den blomstertid nu kommer".

De flesta har anmält sig till nästa termin. Även jag. Den som har gått på skolan i tre år, får lämna plats till en ny elev, men kan stå som reserv om det blir en plats ledig, om till exempel någon annan hoppar av.

Som ett litet bevis på vår uppskattning, hade jag köpt den speciella bröllopschockladen som vi gav till våra lärare. På locket är ett foto av prinsessan Victoria och hennes blivande make och prins, nämligen Daniel, Victorias egen personliga.

Vår klasslärare Kent är strikt republikan. Hans ask hade jag slagit in i royalblått papper med den franska liljan i guld och blå-gula band knutet med rosett.
Det var synd att jag inte kunde vara med när de överlämnades till lärarna vid den gemensamma middagen.

Jag körde därifrån strax före tolv. Klockan ett började ett föredrag av en överläkare på Södra sjukhusets strokeavdelning i Ängelholm. Det handlade i första hand om TIA, (tia = många pyttesmå blödningar i stora hjärnan), men även stroke.
Eftersom jag har haft en tia ville jag inte missa den informationen.

På lördag träffas vi elever igen. Då flyger vi till Krakow i Polen på en fyradagars skolresa (på egen bekostnad). Det ser vi verkligen fram emot.

Det outforskade livet är inte värt att leva.
Sokrates

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter