onsdag 26 maj 2010

"Glada Hudik" och jag sätter mig på Moderaterna


I fredags (den 21 maj) besökte Inger, Sussie och jag från "Friskis", företagsmässan på Lindab arena i Ängelholm. Vi var där enbart för att lyssna på föredraget "Glada Hudik".

Innan det började gick vi runt på mässan. Det var väldigt många utställare och så gott som varenda en bjöd på godis.

Inger och jag var inte nödbedda, vi tog gärna både en och två kolor eller karameller var. En och annan åkte direkt in i munnen, resten i fickan. Vi kammade också hem varsin keps från en snickerifirma, ett nyckelband, två olika sorters lypsyl och varsin rättvisemärkt tepåse. Dessutom bjöds vi på varsin stor strutglass.

Däremot vägrade Inger att ta emot något från killen som representerade Moderaterna. Han delade bredvilligt ut karameller och regnskydd för cykelsadlar med M-loggan på.

Inger är liksom jag pensionär och hon är skitförbannad på Moderaterna, som hon påstår snor våra pensioner. Hon skulle aldrig ge Moderaterna gratisreklam, även om hon kunde sitta på dem.

Jag tog gärna emot ett sadelskydd. Vilken logga det har tycker jag inte spelar så stor roll, bara det håller min rumpa torr. Jag skulle till exempel inte ha något emot att sätta mig på Sverigedemokraterna.

Vi fick många trevliga trevliga pratstunder med de olika mässutställarna och blev till och med erbjudna jobb!

Och föredraget då? Jo, det var jättebra.
På fotot, som tyvärr inte blev så bra, tackar Monica Oldsberg som är Osthandlare i Höganäs, Per Johansson, föredragshållare och skaparen av teatersällskapet "Glada Hudik", för ett mycket tänkvärt och underhållande föredrag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter