onsdag 19 maj 2010

Rapport från skolresan till Polen och lite info om "Friskis"

Tillsammans med 40 klasskompisar från Sundsgårdens 55+-linje, därav några av deras respektive, har jag har varit på en 4-dagars skolresa till Polen.

Lördagen den 15 maj åkte vi buss från Sundstorget i Helsingborg kl 18.30.
Det var det meningen att vi skulle flyga från Sturup kl 21.45. Men tyvärr blev planet försenat, så vi kunde inte lyfta förrän kl 23.30.

När planet landade på flygplatsen i Katowice ösregnade det. Utan några problem tog bussen oss till till vårt hotell Wyspianski i Krakow och jag kunde sätta nyckeln i dörren till mitt enkelrum kl 03.00. En halvtimme senare släckte jag lampan.
Jag fortsätter min spännande redovisning av skolresan i morgon.

I dag har jag jobbat några timmar i receptionen på "Friskis & Svettis" i Höganäs. Medlemstidningen "Friskis" kom idag. I den finns bland mycket annat läsvärt en 10-i-topp-lista. Wow, så himla bra vi är i Skåne! Ängelholm är störst i Sverige med ett medlemsskap på över 15,22% av kommunens invånare. Vem ligger på en mycket hedrande 4:e -plats? Jo Höganäs, med 12,60% av kommunens invånare. Kanonbra!

Det blev sent innan jag kom i säng i natt, klockan var 01.30 när jag släckte, så när jag har tittat på "Efterlyst" ska jag gå upp och lägga mig på min spikmatta. Synd att jag inte hade den med mig till Polen, så stor plats tar den ju inte, och jag slappnar av fullkomligt när jag ligger på den. Man kan inte göra annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter