söndag 9 maj 2010

Robert och Annas födelsedagskalas

I går var maken och jag bjudna till mannen i mitt liv , min son Robert och min svärdotten Anna på middag. Robert fyllde 46 år den 4 maj och Anna fyller år den 12 maj.
Maken och jag uppvaktade de båda med sommarduntäcken (enligt önskemål).

Vi blev bjudna på en välkomponerad måltid. Till förrätt fick vi en generös skiva gåsleverpastej med suterngelé och rostat bröd. Till detta drack vi ett härligt suternvin.

Huvudrätten bestod av tjocka skivor stekt Marulk. De låg i en sås gjord på en fond av färska räkor, vispgrädde och svamp, plockade av Annas mamma Aina på Gotland.

Mmm.......det var hur gott som helst. Till detta drack vi ett Chabis, men svärdottern och jag var överens om att en smörig Chardonney hade varit bättre.

Till efterrätt fick vi nyplockade smälta rabarber med lite socker, serverade i höga glas med vaniljvisp och rostade kaksmulor.

En stund senare fick vi en stark kopp kaffe tillsammans med några bitar godis från chokcolatte i Helsingborg. Onödigt gott.

I eftermiddags kom Robert och Anna hit, Robert behövde klippas. Det är hur enkelt om helst. Jag ställer in apparaten på 3 mm. Sedan är det bara att köra över huvudet från alla håll och snygga till kanterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter