torsdag 13 maj 2010

Kvinnliga problemlösare och jävlar i helvete


Jag och fem andra klasskompisar från sundsgården var bjudna till Inger, min bänkgranne, igår eftermiddags. Det blev väldigt mycket prat. Tänk så mycket bättre världen skulle se ut om bara vi hade fått vara med och bestämma. Vi hade några väldigt trevliga timmar tillsammans.

Rhododendronbuskarna på framsidan av vårt hus, har nu börjat visa färg. Både de ljusrosa och de djupt röda. De som står på andra sidan huset har fortfarande sina knoppar slutna. Men det är ju bra att allt inte blommar på samma gång. Då kan vi glädjas åt blomsterprakten lite längre.

Maken och sonen sköter gräsklippningen på hamnen och den stora gräsplanen norr om den. Det mesta är ideellt arbete. Robert, min son, har köpt nya knivar till åkräsklipparen och maken Janne, har bytt ut dem idag. Muttrarna som höll de gamla hade rostat fast och satt väldigt hårt, så jag kunde inte undgå att höra en och annan svavelosande svordom. Bland annat att "det var väl själve fan" och "jävlar i helvete". Jag är tveksam till om det hjälpte att uttala dessa eder. Men - som vanligt lyckades han med det han gjorde och resultate blev bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter