torsdag 27 maj 2010

Blomsteruppvaktning och frestelser att falla för


Åh vilken trevlig överraskning jag fick idag!

I förmiddags ringde det en man som presenterade sig och frågade om det passade att han tittade förbi och lämnade över en bukett blommor till mig. Om det passade?!

Det kom så plötsligt, så först hade jag svårt att placera namnet - men sen! Ja, jag blev naturligtvis jätteglad.

Nu fick jag ju inte blommorna för att jag är så underbar (tyvärr).

Nej, det är helt enkelt så, att när vi fick våra nya fönster levererade, sa jag åt mannen som vi köpte dem av, att jag mer än gärna skulle rekommendera honom till pressumtiva kunder.

Och om han fick en ny kund via mig skulle jag sätta värde på en bukett blommor. Det var den som han levererade idag. Min son och svärdotter har nämligen också köpt fönster av honom.

Mer spännande än så var det tyvärr inte.

Det är inte ofta jag köper glass när jag är i stan, men idag föll jag för frestelsen och köpte en strut med tre glasskulor. Mmm så gott det var.

Någonstans har jag läst att, de frestelser man inte föll för är de man ångrar mest. Då tänker jag kanske inte i första hand på glass.

Nu är jag ju så pass gammal så jag tillåter mig att falla för de frestelser jag känner för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter