onsdag 3 juli 2013

Ut i det blå och skofynd

Idag och i morgon vikarierar jag som kyrkoskrivare i Den Gode Herdens kyrka på Drottninghög. Halv sex i morse ringde väckaren, då sängen var som goast. Några minuter i sju grenslade jag min stålhäst upp till 111:an där jag tog bussen strax över sju. Mindre än en halv timme senare klev jag av vid Berga trafikplats på E 4:an och tjugo i åtta stod jag utanför kyrkan. Fram till klockan tolv hade jag bland annat handlagt en begravning och skrivit in predikoturerna på datorn för nästa vecka och sänt iväg det till HD. Allt gick jättebra och jag kände mig nöjd när jag klev på bussen igen vid E 4:an för att åka hem. Tog fram HD som jag inte hann läsa i morse. När jag tittade upp från tidningen var vi i Fleninge. Aj då! Jag hade klivit på fel buss. Jag frågade den äldre damen som satt bredvid mej vilken busslinje vi åkte. Hon hade inte en aning. Hon visste inte heller om den gick till Höganäs. Jag beslöt att sitta kvar , det kunde ju bli intressant att se var vi hamnade. Vi åkte bland annat igenom Hasslarp, Varalöv och Strövelstorp. När bussen stannade vid Stortorget i Ängelholm fick jag höra att slutstationen var Båstad. Då klev jag också av där, gick tvärs över gatan och tog nästa buss som gick till Knutpunkten. Bussen till Höganäs fick köra inom Domsten eftersom det varit en olycka på 111:an. Det blev snabbt långa köer på båda hållen och vi stod stilla långa stunder. Hemresan tog drygt två och en halv timme, men då hade jag ju också sett mej omkring lite. Sko-Bo i Höganäs ska slå igen och började sin utförsäljning idag. De lämnade 50% rabatt på alla skor och stövlar. Jag hörde att det blev rena kaoset när de öppnade i morse. Man trängdes för att komma in och drog och slet i skorna. När jag tittade in där vid femtiden var så gott som allt sålt. Men, i en hög med barnskor hittade jag en svart pumps, Sköna Marie, i storlek 40 som satt som en smäck på foten. Det paret blev mitt för 425 kronor. Bra köp med tanke på att de hade kostat det dubbla. Ack ja, vilken dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter