måndag 22 juli 2013

Kvällsdopp från piren i G:a Lerberget



Den här vackra buketten fick jag av Mona, min halvsvägerska, när hon och hennes man Lasse besökte oss i lördags. Mona ringde mig i eftermiddags och vi pratade lääänge. Det finns så många frågor och så mycket att berätta - och det får ta den tid som behövs. Halv åtta i kväll var jag nere på piren och tog mitt kvällsdopp. Vid Hoddorna pratade jag med Allan, vår förre hamnfogde, som var på väg att cykla hem till sin hustru som tyvärr har blivit sjuk. Allan är nu 86 år gammal men still going strong, både fysiskt och psykiskt. I kväll var det bara turister som badade.
Efter doppet pratade jag med Birgitta och PM som satt och åt sin kvällsmat med ett annat par nere på hamnplanen. Både Allan, Birgitta och PM frågade efter Janne (maken). Jag talade om för dem att han kommer att vara friherre (pensionär)  från och med vecka 34. Då kommer han att vara mer synlig på hamnen. Nu ska jag kliva in i duschen och duscha av mig saltvattnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter