onsdag 17 juli 2013

Vigsel

I förmiddags körde jag in till till den Gode Herdens kyrka, som ligger på Drottninghög i Helsingborg. Inför det stundande vikariatet där på pastorsexpeditionen ville jag fräscha upp mina kunskaper. Jag hade tur och fick handlägga en vigsel. Det händer verkligen inte så ofta - att folk gifter sig där. I eftermiddags hade jag tänkt cykla till Mölle och titta på konst. När jag passerade Nyhamnsläge, insåg jag att de skulle stänga (kl 18.00)  innan jag hann fram. Så, jag vände hemåt och tog vägen nere vid vattnet. Det var många som badade i både Margareteberg och Höganäs.

 I Nyhamnsläge låg den här slöa katten mitt på cykelbanan. Hon orkade knappt öppna ögonen när jag satte mig på huk framför henne. Den låg kvar i samma läge när jag cyklade vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter