tisdag 30 juli 2013

Hundvagn (!!!) på bussen

Även idag har det varit en trevlig dag på jobbet. Jag har bland annat tagit emot, bokat och handlagt två begravningar. Dessutom har jag åkt buss - och sett något som jag gärna hade sluppit se.  När en kraftig dam i övre medelåldern klev upp på bussen med den här vagnen, trodde jag vid första anblicken att det var en barnvagn. Men, så fel jag hade.

 Detta är en hundvagn! På riktigt! Jag hade inte en aning om att sådana fanns. Titta bara på hur mycket utrustning det finns i vagnen till den här lille hunden. Ok, allt syns inte, mer det än minst lika mycket som  till ett människobarn.  Klistermärket framtill  på vagnen visar vilken ras det är. Det är en sådan där liten hund som till exempel Paris Hilton har som assesoar. Damen, det vill säga matten, är inte i bild. Hon satt på andra sidan gången och hon och hunden, pratade ljudligt med varandra. Hon förmanade honom att sitta stilla och han gnydde och ville hoppa ur vagnen. Det förstår jag, det var ju en bra bit över tjugo grader varmt, vem vill då sitta nerbäddad i en vagn? Djur ska inte förmänskligas, de ska få var djur. Ah! Jag blir så trött. Det skulle inte förvåna mig om den här hunden så småningom blir benskör bara för att han inte har fått röra sig tillräckligt, på grund av felriktad välvilja. När jag stod i bussen och väntade på att den skulle stanna vid hållplatsen,  tog jag fram min iphone och fotade det stackars djuret. Både hunden och hans matte hade säkert mått mycket bättre om de dagligen tagit vanliga hundpromenader. Jag tänker ofta på vår älskade drever Mitzie som sedan många år tillbaka är en änglahund. Det enda hon hade på sig när hon gick ut, var halsband och koppel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter