söndag 7 juli 2013

Peter Wahlbeck på Galleri Von Werder, Krapperup

Jag var ute på en liten konstrunda igår. Ska man cykla till Krapperup gör man det på den gamla banvallen som går mellan havet och ängar där kreatur betar på den ena sidan. På andra sidan är det sädesfält. Där är underbart vackert. Jag tog av mot parken till Krapperup. Först går vägen genom en skog. När jag kom fram till parken hoppade jag av cykeln och ledde den på de krattade grusgångarna. Inne in på gården var nästan alla borden på uteserveringen upptagna. Inte så konstigt, det var ju varmt och soligt. De som kunde satt i trädens skugga och njöt av sin fika. Vid flera av borden satt det kulturtanter (så klart), bland annat de här två. Kvinnan till vänster i blått är Harriet. Hon är en av skådespelarna i Senilteatern. Den rosaklädda damen i keps är Birgitta. Hon äger och driver B&B Solgården här i Gamla Lerberget. De var ute i samma ärende som jag, nämligen att besöka "Galleri Von Werder" på Krapperup som hade vernissage. Stand-up-komikern Peter Wahlbeck visade sina färgglada tavlor och Jim Johnsson sin fantastiska glaskonst. Man kan titta på deras konst, och om man så vill även köpa den, till och med den 14 juli. Det är väl värt ett besök. Jag fick en trevlig pratstund med Peter. En turist från USA tog fotot. Han hade vissa problem med att trycka på rätt knapp, men lyckades till slut. Efter flera trevliga pratstunder, bland annat med Gunnar, en gammal kurskompis och hans fru,cyklade jag vidare till Mölle. I Stationshuset hade Cecilia Norrthon vernissage på sina tavlor. Fick en trevlig pratstund även med henne. Det visade sig att vi har en gemensam bekant. Cecilia är bara här på besök. Hon bor annars i Lyon i Frankrike. Vem dök upp i Stationshuset om inte Harriet och Gunilla. Jag cyklade hemifrån halv två och kom hem klockan sex. Maken var inte glad över att jag hade varit borta så länge. (!) Han hade skrubbat potatis. Det var ju bra, men det blev lite mycket. De räckte till både igår, idag och några dagar i nästa vecka. I morgon ska ni få se en av de stora elefanterna. Denne man är en stor ordekvilibrist. Där fick ni något att tänka på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter