tisdag 23 juli 2013

Underbart kvällsdopp med intressanta samtal

Vid halvsjutiden gick jag ner och tog ett kvällsdopp. Jag frågade några som stod på bryggan hur varmt det var i vattnet. det varierade mellan 23 - 25 grader. Ja, hur som helst så var det så varmt och skönt att jag knappt ville gå upp igen. I kväll var vi bara tre vuxna och tre barn i vattnet. På bryggan efter badet stod jag och pratade med de två badpojkarna (vuxna män). Vi såg att vi hade likadana ecco sandaler, dessutom i samma färg  och vi var lika nöjda med dem alla tre.  Här står vi, främlingar för varandra och pratar om sandaler. Hur knasigt är inte det? Men trivsamt. Den ene talade om att han är målare och han har tre par ecco sandaler. Det sämsta paret har han när han jobbar, ett annat lite bättre par har han till vardags och ytterligare ett par när han ska vara lite snygg. Undrar om han är konstnär eller plankstrykare. Ser jag honom på bryggan igen ska jag fråga. Den andre mannen har en släthårig tax som är tio år fick jag veta, samt vilka andra hundar han haft och hur gamla de blivit. Ja, samtalsämnena varierar onekligen.

 Här hänger min sköljda baddräkt och droppar.  Nu har jag duschat och tvättat håret. I kväll ska jag titta på Montalbano.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter