måndag 29 juli 2013

Drottninghög

Förra veckan tog jag ett kvällsdopp varje dag från bryggan  ute på piren. I går eftermiddags lyckades jag locka med mig maken på årets första (och eventuellt enda) havsdopp. Det var enligt andra badande, minst tjugotvå grader varmt i vattnet, men maken hävdade att det på sin höjd var sexton grader. Han tycker det är mycket bättre att dra upp fisk ur havet, än som han sa, häva sig i det. Fast jag tycker ju inte att det ena inte behöver utesluta det andra.
I dag började mitt vikariat som kyrkoskrivare i den Gode Herdens kyrka på Drottninghög i Helsingborg. Där ska jag jobba halvtid nu tre veckor famöver. Jag har sett fram emot detta. Det är intressanta arbetsuppgifter och trevlig personal. Eftersom jag var ute i mycket god tid, så gick jag runt och tittade lite. Granne med kyrkan ligger "Multiteket" (med de tillknycklade plåtjalusierna för fönstren) som är en fritidsverksamhet för ungdomarna på området.

I det här huset med bokstäver på fasaden finns en förskola. Den ligger bredvid Multiteket". Utomhusmiljön här kunde varit bättre.

I de här bassängerna finns det stillastående vatten som mest liknar en grön, skitig och illaluktande sörja. Synd att man inte gör något åt det. Man borde antingen släppa ut skiten, städa , sanera och fylla på med rent vatten, eller torrlägga dem. För fåglarnas bästa  hoppas jag att de inte dricker vattnet där.

Citat. "Arbete är tillflykten för människor som inte har något bättre att sysselsätta sig med."
Oscar Wilde, irländsk författare, 1854-1900.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter