fredag 25 maj 2012

Toastolen - skitviktig

Även idag har jag jobbat några timmar som ledsagare. Därefter skulle jag cykla vidare till Mölle fiskrökeri, men fick göra en liten omväg in till "Friskis". Är man nödig så gäller det att snabbt hitta en toa. På "Friskis" hamnade jag i samspråk med Bea, Lena och en annan motionär, vars namn jag just nu har glömt. Lena undrade om vi inte skulle börja dansa Argentinsk tango i Mölle där hon bor. Jo det vore trevligt, det har jag gjort för några år sedan, men jag slutade på grund av karltorka. Det är bara par som går dit. Ok sa Lena, jag kan dansa mannens steg bara jag får dansa tango. Det är alltså mycket möjligt att vi börjar till hösten. Och så var det då det här med när det tränger på från blåsan. Då gäller det att veta var toaletterna finns. Det kan jag ju säga, att det här med att ha svårt att hålla sig, det har nog varenda "kärring" och man behöver verkligen inte vara så gammal när de problemen börjar. Det gäller att veta var toaletterna finns när man är ute på byn. Jag kunde tipsa om både folktandvården, kyrkan, biblioteket och hamnarna i både Höganäs och Gamla Lerberget. Hon vars namn jag har glömt sa att hennes blåsa var stor som en kanariefågels. Hon tipsade om ICA, City Gross och restaurangen på ett äldreboende. I värsta fall sa hon, får man väl huka på Ärtan och Bönan som är ett grönområde där man rastar hundar. Ja, vad gör man inte om man måste. Min gynekolog uppmanade mig att gå i kjol utan trosor, det är ok utomhus på sommaren när det är varmt. Men helst varje kväll där hemma. Han gillar inte att man går i trånga trosor, speciellt inte om de är i konstmaterial. Är kjolen vid kan man till och med låtsas att man sitter på huk och tittar på något på marken, en växt till exempel, samtidigt som man lättar sig. Det går ju bra om man promenerar längs stranden eller i skogen och inte har folk för nära. Men gör det för allt i världen inte i tättbebygt område. Det syns när det rinner, gud så pinsamt de skulle va. Nu har det hunnit bli lördag så nu ska jag gå upp och lägga mig i bingen och läsa en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter