torsdag 10 maj 2012

Poledans?

I dag ska jag sanera sovrummet. Det vill säga damsuga och torka golvet samt våttorka fönsterkarmar, garderobsdörrar, lister och allt annat som tål vatten. Bädda med rena lakan, ta ut och skaka täcke, överkast och kuddar. Lampskärmarna ska ut och borstas av, sedan ska det förhoppningsvis inte finnas något pollen kvar. Och nu ska väl det värsta på den här pollensäsongen vara över. I eftermiddag ska jag gå och simma och sanera mig själv. Jag har fått erbjudande om att ta tre lektioner i poledans, till det facila priset av 199 kr. Det går till så, att man hoppar upp på en stång och klänger sig runt den. Gärna upp och ner, och helst i bara trosor och bh, eller i något annat lättklätt. Sedan slingrar man sig smidigt och graciöst runt stången och ser förförisk ut. Det kan ju jag säga med en gång, att det skulle aldrig funka. Att se förförisk ut menar jag. Jag skulle nämligen behöva ha skydd som en ishockeymålvakt, alltså med både hjälm, ansiktsgaller och allt det andra. Undantaget suspensoaren förstås men gärna handledsskydd. Mogna kvinnor bryter nämligen lätt handlederna, har jag hört. Jag har sneglat på pelaren i vårt stora rum, men jag tror inte att jag ska försöka hoppa upp på den. Den är vist bärande så det är lika bra att jag låter bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter