torsdag 24 maj 2012

Hibiskus och jobb i svettig värme

Vilken vecka det har varit! Strålande sol och hur mycket värme som helst, närmare trettio grader! Vartenda fönster i huset har varit öppet. Den här veckan har det varit mycket jobb (nåja, mycket och mycket), och det har varit trevligt. I går jobbade jag först på "Friskis" några timmar, därefter som ledsagare några timmar åt en synskadad kvinna. Även i dag har jag jobbat hos samma kvinna, det ska jag göra i morgon också. I förmiddags satt jag och läste HD i solen ute i trädgården. Efter en halvtimme var jag nöjd, det var för varmt. Satte mig i skuggan under markisen med solskärm och telefon. Ringde min "gamla" väninna Kici som bor i Victoria park på Limhamn utanför Malmö. Det är alltid härligt att prata med henne, vi kan ta upp tråden där vi sist släppte den, även om det på grund av olika omständigheter, familj och flytt, har gått många år mellan våra samtal och träffar. Vi har samma referenser från ungdomsåren. Ah, det är guld värt. Ringde upp Lena, Ann-Marie och Ingela i går. Bjöd hit dem och deras hälfter om fjorton dagar. De kommer. Ringde även Meta men fick tyvärr inte tag på vare sig henne eller hennes man Lars. Ska försöka nå dem senare i kväll. Pratade med Ann-Marie (som haft egen handelsträdgård) om min Hibiskus som jag fick i morsdagspresent för några år sedan. Den växer och blommar stup i ett. Eftersom den alltid bär knoppar är det inte lätt att veta när man ska beskära den? På fotot ser man den bakom Hortensian. Just nu bär Hibiskusen ännu fler blommor. Hortensian i förgrunden, är en blomma som jag brukade ge min mamma (hon är sedan flera år en ängel) på "mors dag". Just den här köpte jag i Helsingör förra veckan. Den kostade 125 danska kronor. Billigt för ett så stort exemplar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter