lördag 5 maj 2012

Seniorteatern

Jag är en av åtta 65+ damer som ingår i Senilteatern. Vi tillhör Fria Teatern och spelar på Arken teater på Sundsgårdens folkhögskola. Vi har alla tidigare gått på 55+ linjen på folkhögskolan. Den här terminen har vi gjort "Cabaret 65+" och igår hade vi generalrepetion. Teatereleverna på skolan var vår publik. De både skrattade och applåderade, helst spontant! Tack,tack,tack. Till viss del tolkar vi andras texter, men det mesta har vi skrivit själv. De texter som jag framför har jag har jag till exempel skrivit, inspirerad och påhejad av mina kompisar. På fotot syns mina kläder, svarta jeans och svart tröja. Alla vi "skådespelare" är klädda i svart. Vilka plagg man väljer är valfritt. Det andra på fotot är min rekvisita. På måndag har vi premiär på Sundsgårdens folkhögskola på Arken teater kl 13.00 och sedan har vi en föreställning kl 19.00. Vi vill gärna ha en engagerad och generös publik som har förståelse för att vi ibland kan ha teflonminne. Vad tror ni vi har bakom våra majblommor? Text så klart! Både på Idas äldrevisa och pensionärsrapp, för säkerhets skull. Vi har träffats en gång i veckan, spånat, repeterat, skrattat mycket och tyckt att det här är skitkul. Vi hoppas att vi kan bjuda på många skratt. Det finns även fina texter som stämmer till eftertanke. Ni som läser detta och inte har något annat bättre för er - ni är varmt välkomna. Det är GRATIS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter