söndag 6 maj 2012

Fastighetsmäklare

Huset ovan passerar jag när jag cyklar till Mölle. Det kan väl inte benämnas som annat än en rivningskåk? Så vitt jag vet är den inte till salu, om någon nu skulle känna sig hågad. Men om - så skulle väl inte ens den mest oseriöse mäklare kunna se det som annat än ett rivningsobjekt? Igår fick vi en extratidning från en fastighetsmäklare, som bilaga till HD. Den innehöll en massa lägenheter och villor som var till salu. Jag fastnade för ett hus (nej, jag är inte spekulant) med ett utgångspris på strax under 1,8 miljoner. Ett litet gult fyrkantigt hus med bara ett fönster på framsidan. Det innehöll 6 rok, varav 4 sovrum (inkl källare!)Boarea: 80 kvm. Jamen herre gud! De rummen måste vara små som kättar. På 80 kvm har man alltså lyckats få in 6 rum, hall, kök, badrum (extratoalett är väl inte att tänka på?) tvättstuga och garderober. Kanske pannrum också, vad vet jag. Detta låter obegripligt. Man får nog inte vara storvuxen eller ha för bylsiga kläder för då blir det campingtrångt. Fast mäklaren skrev att detta är en "rymlig familjevilla". Otroligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter