måndag 14 maj 2012

M-magasin, jag en modell

Äntligen! I dag kom nummer 7 av Amelia Adamos månadstidning M-magasin i min brevlåda. Jag tog den med mig inplastad till "Friskis". Det här numret är givetvis extra bra. Jag är helnöjd med reportaget om Gunilla och mig. Journalisten var lyhörd och fick med mycket information i kort text. Fotografen var fena på att få mig rörlig framför kameran. I M-magasin nummer 2 efterlyste man kvinnor som ville förnya sig. Av alla de som tog chansen och anmälde sitt intresse, blev Gunilla och jag de utvalda som erbjöds en ny frisyr. Torsdagen den 29 mars körde jag till Ängelholms flygplats och bordade ett SAS-plan till Arlanda. Jag kände mig som en VIP hela dagen. Läs gärna tidigare anteckningar från de här dagarna. Så här kortklippt har jag aldrig varit. Oj vad det kändes naket i nacken och vid öronen. Men jag blev nöjd. Både klippningen och färgerna blev jättebra. När Anneli kom och avlöste mig på "Friskis" i dag, tog hon det här kortet. Som synes (om man jämför med fotona i tidningen) har håret växt en bra bit, men fortfarande är frisyren lättskött. Ok, jag har själv klippt luggen. En manlig motionär (i min ålder) kom in och tittade i tidningen, som jag hade uppslagen på receptionsdisken. Han tittade i tidningen och sedan på mig, sen sa han, "oj är du så gammal"! Ja men hallå!? Det är väl bra att man kan bli äldre - ok då, gammal. Jag menar vad är alternativet? Fast vid närmare eftertanke var det ju en komplimang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter