tisdag 29 maj 2012

Fotvård och blomsterprakt

De här underbara blommorna kan jag titta på genom mitt köksfönster i och genom fönstret i matvrån. Tack vare att det regnade i förmiddags fick jag gjort en del inomhus, körde bland annat en maskin tvätt. På eftermiddagen sken solen så då cyklade jag in till Höganäs och uträttade några ärenden. Nu har jag haft fotvård och målat tånaglarna djupt röda. Det var skönt och blev snyggt. I HD läste jag att äldre som dricker kaffe dagligen minskar risken för att dö i en rad sjukdomar. Äntligen en positiv forskningsrapport. Och om det inte skulle stämma, så är det i varje fall uppiggande. Jag dricker nästan aldrig kaffe numera. När jag jobbade drack man ju den ena baljan efter den andra och starkt så att skeden nästan stod för sig själv i koppen. Inte konstigt att magen tog stryk. Nu håller jag mig till te. Fast någon gång då och då är det gott med en kopp efter maten, men då ska det vara starkt och inget lank.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter