söndag 27 maj 2012

Bröllopsdag, Pingstafton och schlagerfestival på samma dag och därefter Mors dag

Med anledning av vad jag skrev senast, ringde en väninna och frågade "gård du verkligen omkring utan trosor!?" Nej sa jag, men jag funderar på att göra det. Inte bara för att göra min gynekolog till viljes. I lördags (Pingstafton) morse när jag fick morgonkramen av maken, frågade jag om han visste vad det var för dag idag. först sa han nää och sedan, javisst! Det är ju vår bröllopsdag. Ja just de - fast ändå inte. Vi gifte oss Pingstafton den 3 juni 1995. Det enklaste är ju ändå att fira bröllopsdagen på Pingstafton varje år, oavsett vilket datum det är. Jag fick titta i ringen för att kolla vilket år och vilket datum det var. Fast firar gör vi inte, utan konstaterar bara att, jaha då har vi varit gifta i ytterligae ett år. Blommor får jag ändå lite då och då. Senast förra fredagen. Då fick jag tio långskaftade, underbara beigevita rosor, vackert bundna med brudslöja och grönt. Robert och Anna firade Pingstafton med oss. Vi grillade och satt och njöt i uterummet tills klockan var nästan tio. Då gick vi in och tittade på Eurovision Song Contest, (som började klockan nio) från Azerbaijan. Loreen sjöng Sveriges bidrag" "Euphoria och vann som väntat överlägset. I dag var det "Mors dag" och Robert uppvaktade mig med en stor och vacker blomma som jag inte vet namnet på. Ska ta ett foto på den och sätta in här. Nu håller jag nästan på att somna så det är lika bra att jag går upp och lägger mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter