torsdag 31 maj 2012

Insändare och liljekonvaljer

Den 26 maj demonstrerade ett 40-tal personer i Helsingborg för att de med funktionshinder ska få ökad tillgänglighet i samhället. Jag är ledsagare åt en synskadad kvinna i Höganäs. Där kan det vara förenat med stora personskador för den som inte ser utan känner sig fram med käpp. Hinder som framkallar fara finns överallt. Jag nämner några. Så börjar min insändare som jag hade inne i HD onsdagen den 30 maj. Jag skrev och skickade in den till HD vid lunchtid i tisdags så det gick snabbt att få den publicerad. Polisen (som jag kontaktade) uppmanade mig att gå med detta till gatukontoret. Ok, de fick också ta del av detta samt foto som jag tog av eländet. I går jobbade jag på "Friskis" några timmar. På eftermiddagen cyklade jag till Mölle. Det var så fint väder, soligt och bara lite vind. I dag har jag jobbat som ledsagare i drygt tre timmar. Vi fick gjort en hel del. Liljekonvaljerna på framsidan av vårt hus blommar för fullt. Nu har jag varit ute och plockat in en bukett. Ahhh, de sprider en underbar doft i hela rummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter