tisdag 15 maj 2012

Nymålade naglar

Efter frukosten i morse målade jag naglarna. Nu är de mörkt syrenlila. Minuterna efter att jag hade lagt på top coat, trängde sig teet på. Det var inget att be för, jag var tvungen att gå på toa och det var inte gjort i en handvändning. Att knäppa upp livremmen var inga större problem, men jeansen och trosorna kasar ju inte direkt ner av sig själv. Prova själv, det är inte lätt när man inte kan använda fingertopparna. Men, men, allt slutade lyckligt och nagellacket klarade sig. Sent i eftermiddags ringde det en tjej från Bingolotto. Bingolotto wow! Jag satte mig genast på en stol. Hon småpratade och var hur trevlig som helst. Men kom till skott då tänkte jag. Tala om hur mycket pengar jag har vunnit. Men hon bara malde på. Till slut frågade jag vad hon hade på hjärtat. Det visade sig att hon bara vilje sälja en prenumeration på minst en bingolott i månaden. Jag tackade nej. Ja, ja, de va de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter