tisdag 13 mars 2012

Vårens första cykeltur

Dagen har varit full av aktiviteter.
Halv nio i morse hade kommunikationsgruppen på "Friskis" sammanträde och jag var med.
Klockan tio började jag jobba som ledsagare och höll på med det till kvart över två.

I eftermiddags var det fortfarande soligt och plus nio grader, så jag tog fram cykeln, satte på mig min nyinköpta cykelhjälm (behåller den gamla som reserv) och tog sikte på Nyhamnsläge där jag vände om. Västanvinden från havet var lite jobbig, men jag trampade mig varm.

I "Fråga doktorn" på TV´n igår talade den kvinnliga onkologen om hur man bör leva för att hålla sig frisk. Absolut viktigast var fysisk träning, därefter en bra kost och till sist bör man se till så att även själen mår bra. Det kan jag skriva under på. Mår inte min kropp bra så mår jag dåligt även psykiskt.

Synd att det inte har gått upp för fler.

Sedan är det tyvärr så, att hur sunt och harmoniskt man än lever - sjuk blir man ändå. Livet är långt ifrån rättvist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter