måndag 26 mars 2012

Dråp, strandskator och Senilteatern


I dag har jag dräpt vårens första fluga som flög in genom sovrumsfönstret i morse. Jag försökte mota ut den genom det vidöppna fönstret, men den flög hela tiden åt fel håll. I eftermiddags hade den tagit sig ner till köket. Där mötte den sitt öde på diskbänken i form av en välriktad snärt av mig med en kökshandduk.

Oh! vad jag är trött på dimman. Varenda dag sedan i torsdags har den kommit rullande in till vår sida av Öresundskusten från Danmark. På gatorna här strax ovanför såg det ut som tjock vit brandrök i stora sjok.
Sikten nere vid vattnet var nästan obefintlig. Jag mötte en väninna och vi var inte många meter ifrån varandra innan vi sågs. Solen fanns ovanför dimman och lyste igenom en pytteliten stund. Då passade jag på att ta ett kort av några strandskator. Jo, tittar man noga så kan man se att de står därute i vattnet.

I eftermiddags hade vi i Senilteatern repetition.Det blev som vanligt mycket improvisation och mycket skratt. Förra veckan gick fyra av oss till Dunkers och tittade på Helsingborgsrevyn. Det blev en hel del skratt där också, även om vi (som är i samma branch, ha, ha) hade lite synpunkter på vad som kunde uteslutits eller jobbats mer på och blivit ännu bättre.

Här sitter jag som en äggasjuk höna och ruvar på en jättekul hemlighet. För en vecka sedan fick jag mejl och telefonsamtal från det största (?) damMagasinet för mogna kvinnor. De bjöd upp mig till Stockholm i två dagar. Oj vad jag blev glad och vad det ska bli spännande! Än så länge är jag belagd med munkavle - men snart så.....!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter