tisdag 6 mars 2012

Lunch på eftermiddagen och möte med Elsa



Min son och svärdotter, Robert och Anna, kom hit i söndags med lite godsaker. Två olika sorters salami, tysk lufttorkad skinka, två lagrade, krämigt goda ostar, små inlagda ostfyllda paprikor och sist men inte minst, Annas suveränt goda hembakta knäckebröd med många olika sorters frö. Jag ska få receptet.

Själv kunde vi bidraga med rökt renstek och pepparrotsgrädde, två lagrade ostar, svarta oliver och gul paprika, bröd och dryck. Det blev en sen lunch som började klockan tre och höll på länge. Det var både mysigt och gott.
Av förklarligt skäl blev det ingen middag på kvällen.

Det här ljuvliga lilla knytet är en cockopovalp (= cockerspaniel/pudel). Hon heter Elsa och är elva veckor. Jag gick nere vid havet igår när hon kom fram till mig. Hennes matte berättade att hon inte fäller, så praktiskt.

Vid sextiden ringde Ewa från Bjärred, vi pratade i över en timma. Därefter ringde jag till Kici, så där gick nästan en timma till.

Jag jobbade som ledsagare idag, det ska jag göra i morgon också, därefter ska jag jobba på Friskis några timmar. Jag körde ett pass på gymmet i eftermiddags, tänker ta ett i morgon också.

I dagens HD hade jag en insändare. När man hör hur illa gamla människor blir behandlade måste man reagera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter