torsdag 8 mars 2012

Internationella kvinnodagen och Arvid ett år






I dag flaggar jag för alla fantastiska kvinnor i hela världen. Det är nämligen Internationella Kvinnodagen idag. Hurra för oss! Dessutom fyller grannens lille son Arvid ett år. Hurra för honom också!

Min dag har varit full av aktiviteter. Först jobbade jag som ledsagare till en fantastisk kvinna som är synskadad. Hon är full av energi och med många strängar på sin lyra.

Därefter körde jag in till Friskis. Det tog längre tid än vanligt att köra igenom mitt pass på gymmet. Där fanns flera bekanta att prata med, en del av dem är funkisar som jag. Jag hämtade min kamera som nästan alltid ligger i min väska. Sussi som också gick ett pass i gymmet, jobbar liksom jag i receptionen. Hon tog korten. Det blev en riktigt bra stilstudie. Av förklarligt skäl tog hon inte något kort i bastun - det hade blivit imma på linsen. Nej jag skojar bara, klart att vi inte tar foton i bastun.

På eftermiddagen var det soligt och nästan vindstilla. Det gick inte att vara inomhus, så jag snörade på mig kängorna och tog mina gåstavar. Sedan gick jag in till Posten i Höganäs och hämtade ut mitt nya körkort. Det varar i tio år. Frågan är väl om jag behöver förnya det år 2022, då är jag 78 år. Tja, vem vet.

Det var ljuvligt att gå nere vid vattnet på hemvägen och lyssna på havets stilla kluckande och svanarnas svischande när de flög förbi över mitt huvud, och så luktade det så härligt friskt från vattnet. Det var till och med så pass varmt att jag fick ta av mig toppluvan. I kväll ska jag titta på Antikrundan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter