söndag 18 mars 2012

Maria Montazami och jag på Väla


Kolla in snyggingen på fotot. Ja jag menar alltså guldlock till vänster. Det är Maria Montazami, en av de omtalade Hollywoodfruarna. Jag stod i en affär på Väla och tittade på ett par jeans när hon klev ut från ett provrum. Hon och hennes mamma (som jag trodde var systern) gick vidare och tittade på glittriga halsband, en meter ifrån mig.

Jag tilltalade Maria och hennes mamma som också var med och frågade om jag fick ta ett foto av Maria. Som tur är har jag nästan alltid kameran med mig. Javisst får du det, du kan väl också vara med på fotot sa hon. Sedan frågad hon ett affärsbiträde om hon kunde ta fotot och lämpade över min kamera till henne.

Därefter fortsatte hon att titta på halsband. Under tiden fick hennes mamma och jag en pratstund tillsammans. Vi pratade barn. De är väldigt lika, inte minst till sättet. Inga divaleter där inte, de tog sig tid att prata, båda två.
När fotot skulle tas sträckte jag på alla mina 172 cm (stod till och med lite på tå) men kände mig ändå liten bredvid den resliga Maria.

Kan inte låta bli att jämföra med Anna Anka som fick ett utbrott när en av barnets tröjor efter tvätt och strykning, inte blev upphängd på en galge. Hänger man upp sig på en sådan bagatell har man inte mycket att göra.

Jag köpte inget annat än en Loreal mascara på Åhlens (med 20 % medlemsrabatt).
Vädret var sådant (dimma och 8 plussgrader) att det inbjöd till inomhusaktiviteter, så vi besökte även det nybyggda "Biltema". Ett eldorado, speciellt för män om man ska gå efter vilka kunderna som var där idag.

Maria Montazami påtalade vid två tillfällen att jag skulle titta på "Partaj" på kanal 5 klockan nio ikväll. Hon är med i det programmet. titta gärna ni också på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter