måndag 12 mars 2012

Joachim ur tiden - naturen vaknar

De senaste dagarna och speciellt helgen, har bjudit på både glädje och sorg.
I torsdags hängde flaggan på hamnen på halv stång. Joachim Svinhufvud, en mycket omtyckt granne i kvarteret, gick ur tiden alldeles för tidigt. Han hade en underbar humor, tog sig tid att lyssna, ja han var helt enkelt en underbar medmänniska som jag är tacksam över att få ha känt. Var hemma hos hans fru igår med en bukett, pratade lite och klappade om de tre hundarna.

Livet går vidare. Det finns så mycket som man tar för givet men vid sådana här tillfällen får man sig en tankeställare. Lev i nuet och försök att njuta av det.

Jag är tacksam att få vakna varje morgon och kunna kunna njuta av de små tingen. Fåglarnas kvittrande och vårblommorna som varje år gör mig lika glad.

I helgen lockade det vackra vädret ut många i trädgårdarna. Även maken och jag tog fram trädgårdsredskapen. Vi gick lös på risiga och höga buskar med papegojnäbben och seckatören. Jag gallrade friskt och tyckte att maken gott kunde ta fram den elektriska häckasaxen, men han vill vänta med det till hösten. Till slut tyckte han att nu får du nog hålla igen. Ha, jag kan ta några klipp till när han jobbar. Det blev rejäla högar som maken räfsade ihop. Jag asade och bar stora grenar. På lördag ska vi hyra ett släp och köra allt till tippen. Måste föresten ringa och boka ett släp nu, annars kan alla vara bokade i slutet på veckan.

För en gångs skull var nog de flesta nöjda med resultatet i Melodifestivalen. Förhandstippade Loreen vann en lätt promenadseger med sin "Euphoria". Den kan nog ha en chans, om nu inte en del länder (som vanligt) kompisröstar på varandra.

Nu ska jag lägga ut lite ytterkläder i bilen (helt och rent) som jag ska köra till RIA-Hela människan. De vill gärna ha in varma ytterkläder till män och det ska de få.

I dag har jag en insändare i HD på Min mening. "Några förslag till kungahuset".
Hoppas att de som läser det inte tar det alltför allvarligt och förstår att jag skrivit det med glimten i ögat. Men men, jag får vara beredd på verbala lusingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter