fredag 28 augusti 2009

Österrike, mat, bier och fasteteer


Hej Camilla och alla ni andra, nu är vi hemma igen, både datorn, maken och jag. Grannen har rensat/fixat datorn. Han (grannen) är ett proffs så varför lämna in den till en affär flera veckor?


Maken och jag körde till Österrike lördagen den 15 augusti och kom hem sent i går kväll. Det har varit soligt och VARMT! 28 - 36 grader i dalarna varje dag. Uppe på topparna behagliga 18 - 22 grader och sol, helt underbart.

När vi kom ner från topparna på eftermiddagarna efter några timmars (mer eller mindre tuff) vandring, både högt och långt var det jätteskönt att sträcka ut och simma några hundra meter i poolen där vi bodde.

Trots allt vandrande och övrigt motionerande lyckades jag utan svårigheter att gå upp tre kilo. I och för sig inte förvånande. Vår hausfrau serverade en stadig frukost och vid lunchtid åt vi en bretjause som är en stor rund träplatta med olika soters rökta korvar, rökt fläsk och skinka, samt några sorters ostar i tjocka skivor och stora skivor grovt bröd. Detta sköljde vi ner med en stor kall skummande bier på någon av de toppar som vi besteg. Varje kväll blev det en tre rätters middag. Så visst, det är självförvållat , men jag har njutit varenda smula. Tror knappt det går lika fort att plocka bort dem igen, men jag vet att jag kommer klarar det på sikt.

Vi handlade på City Gross i Tyskland innan vi körde hem, bland allt annat några flaskor Curry Gewursz Ketchup delikat, supergod. Jag pratade med damen i kassan, vi hade riktigt roligt åt chokladen och förpackningarna med figur fastenteer som jag köpt. Teet har jag provat, det var helt ok. Får nu se om det gör någon nytta. Chokladen har lång hållbarhet (attans också) så det kan ligga till sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter