onsdag 12 augusti 2009

Bättre en fågel i handen än tio i skogen? Nej


Maken har varit duktig idag, i förmiddags putsade han alla fönstren både ut- och invändigt. Det var verkligen behövligt, men det tråkiga är att nu har två småfåglar flugit in i varsin ruta. Den första var en koltrast. Han förlorade en del småfjädrar och satt en god stund med vidöppen näbb innan han plötsligt flög igen. Den andre lille stackaren gick det sämre för, den dog omedelbart.

För några år sedan stod jag i grovköket vid strykbrädan när det plötsligt small till. Det lät som ett skott från ett vapen, så jag duckade. När jag tittade upp satt en duva fastkilad i glaset till dörren som går ut till trädgården. Det var tvåglasfönster och den hade kört huvudet genom det ena glaset och halshuggit sig själv. Den synen var inte grann.

På de stora rutorna i uterummet har jag satt upp siluetter av rovfåglar, men det kan jag ju inte ha på alla fönster.

Oh vad jag är less på min dator, den lever sitt eget liv. Ibland gör den inte som jag vill, den är dessutom sååå trög. Jag får spader på den. I morgon ska jag ta reda på hur länge jag måste vara utan den för en eventuell felsökning och åtgärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter