fredag 7 augusti 2009

Nyckelpigan i näsan och skottsäker väst

Ännu en dag med kanonfint väder. Både igår och idag cyklade jag till pensionärsbryggan i Viken och badade. Det var 20 grader i vattnet och 28 i luften. I förmiddags gjorde jag creps med gräddstuvade kantareller. Vi åt dem ikväll före kräftorna, Fishermans jumbokräftor. De var jättegoda så jag ska köpa fler av den sorten.

Vår trädgård har i några dagar varit fullkomligt invaderad av hungriga nyckelpigor. De var otroligt agressiva, anföll hela tiden och de bet där de kom åt. När jag gick och klippte vissen lavendel idag flög en in i höger näsborre och bet till. Salubrin på en tops lindrade smärtan.

Jag hörde att Dansk folkeparti vill införa ett förbud för skottsäkra västar! Ja, så kan man ju också bekämpa brottsligheten. I gängkrig med vapen och utan skottsäkra västar kan det nog bli ett stort svinn på de krigande. Men det kan väl ändå inte vara så politikerna menade? Hu så hemskt! Men vad vet man? Å andra sidan fixar man säkert fram de västar man behöver - lika lätt som vapen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter