söndag 11 augusti 2013

Storasyster i Båstad

I går var vi hembjudna till makens storasyster och hennes man i Båstad. Deras hus ligger högt beläget med en fantastisk utsikt mot både Hallandsås och ut mot havet. Vi har bara träffats en gång tidigare, det var för några veckor sedan hemma hos oss. Nu fick vi också tillfälle att träffa deras dotter, så nu är vi faktiskt stolt morbror och moster till en jättefin tjej. Nåja, hon är inte så liten, utan en vuxen kvinna. Det är fantastiskt hur bra det genast klickade mellan oss alla, även med min son och svärdotter, när de träffade systern och svågern här hemma. Vi är jätteglada över våra nyfunna familjemedlemmar. Mona och Lasse bjöd på jättegod mat och dryck.

Tiden gick fort. Den gör gärna det när man har trevligt. Vi kom dit vid halv ett tiden och körde inte hem förrän efter åtta. Då hade jag en halv nybakad  sockerkaka med mig hem som Mona hade bakat. Det är inte mycket kvar av den nu. I natt vaknade jag av att det regnade, och det var inte måttligt heller. Vilket skyfall! Samtidigt kom det blixtar som lyste upp hela rummet och åskknallar som inte var långt borta. Jag for upp och stängde fönstret samt drog ut sladdar och antenner. Sedan somnade jag tack och lov om igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter