onsdag 7 augusti 2013

Helsingborgs Dagblad "Min mening"

När jag slog upp sidan med "Min mening" i dagens HD, såg jag att insändaren som jag skrev och skickade in  i måndags kväll, publicerades i dag. I fredags läste jag en insändare som gjorde mig arg. Det var ett mycket dumt påhopp på Jonas Gardell. Jag kunde inte låta bli att svara på den.  Nu får jag vara beredd på att få en verbal lusing, men i så fall ska han få en tillbaka.
Det har varit en lugn dag på jobbet. Vi som jobbade i dag var kyrkoherden, musikern och jag. Beställning på en begravning kom in strax före tolv. Den handlägger jag i morgon. Jag har i alla fall bokat plats, präst och musiker. I eftermiddags cyklade jag till Nyhamnsläge.

När jag kom hem satte jag mig i trädgården och läste. Det var så skönt och avslappnande att jag höll på att somna. Jag vattnade även gräsmattan. Som tur är så har vi en egen brunn, annars hade blivit dyrt.
Citatet. "Tala inte med mig om hur mycket du arbetar. Berätta i stället hur mycket du får gjort." James Ling, amerikansk affärsman, 1922-2004.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter