torsdag 15 augusti 2013

Jympadojjor

Det är inga svårigheter att göra en god gärning när man får hjälp att utföra den. Fritidsledaren i den Gode Herdens kyrka berättade att många ungdomar inte har råd att köpa nya jympadojjor när de som de använder är utslitna. Friskis & Svettis i Höganäs samlar alla kvarglömda träningsskor och förvarar dem i några månader. De som inte hämtas lämnas till Loppan. Jag ringde och frågade om kyrkan kunde få dem den här gången. Det gick bra så jag körde dit och hämtade en sopsäck med skor.


Några såg ut att knappt vara använda medan andra nog skulle behöva tvättas, men det är ju inga problem.
Här har jag ställt upp några av dem. Nu ska de delas ut till de som behöver byta ut sina utslitna till bättre begagnade.

Citat. Männens svaghet ger upphov till kvinnornas styrka.
Voltair

Jag vill inte ta ställning till frågan om himmel eller helvete. Jag har nämligen vänner på båda ställena.
Mark Twain


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter