tisdag 1 september 2009

Italienska får info om Höganäs på Hahnenkamm




Jag har tagit informationen om Höganäs till höga höjder. Uppe på Hahnenkamm kom jag i samspråk med Michela från Italien som var där tillsammans med två väninnor. Innan jag ställde mig på starten drog jag på mig Höganäströjan. Michela frågade vad texten betydde, så hon fick en fyllig information om både Höganäs, Kullabygden i stort, Helsingborg och närheten till Danmark. Tjejjerna planerade att åka till Stockholm i december. Jag erbjöd mig att guida dem runt i vår bygd om de bara tog sig till Helsingborg.
Kunde också tala om för henne att vi år 2006 bodde hos en tjej i S Cristina som i några år hade åkt för det Italienska landslaget.
Vi vandrade och klättrade i Dolomiterna. Det var verkligen en tuff utmaning! Maken frågade vid något tillfälle om vi verkligen skulle fortsätta uppåt, men jag utsätter mig inte för något som jag inte var säker på att klara av. Vi kunde dock konstatera att turisterna vi såg där uppe var lätt räknade. Skulle gärna åka tillbaka dit och vandra, så länge jag har orken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter