fredag 4 september 2009


Titta här vad som kom och hälsade på oss! En aldeles underbar liten valp på nio veckor. Uppfödaren som är med på fotot, har bara den här kvar. Henne ska han behålla. De andra valparna var tingade långt i förvär och har kommit till nya familjer. Ni kan läsa om den här gamla och ovanliga rasen, samt titta på foton på www.soyax.se


Den här veckan har Friskis & Svettis börjat höstterminen. Jag har arbetat som funktionär och tränat på gymmet. Till min förvåning var jag inte fullt så ringrostig som jag trodde jag skulle vara.


Den här dagen är makens sista semesterdag. Stor del av den har gått åt till att måla två ytterdörrar i carporten samt stryka träolja där på väggarna. Ja någon utomhusaktivitet har inte varit att tänka på idag. Det har blåst kraftigt, 9 m/sek och 11 m/sek i topparna och emellanåt rejäla regnskurar.


I kväll ska vi kalasa på ett kilo havskräftor, men först ska vi bottna med en kantarellmacka. Sedan blir det som vanligt, vi sitter och slappar i varsin soffa framför TV´n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter